نکته های بهداشتی در مورد حوله استخر و حمام

Home  >>  مقالات  >>  نکته های بهداشتی در مورد حوله استخر و حمام

نکته های بهداشتی در مورد حوله استخر و حمام

On سپتامبر 28, 2015, Posted by , In مقالات, With No Comments

دانستنی هایی در مورد نگهداری از حوله استخر و حمام

شرکت ازدیلک ضمن تشکر از حسن انتخاب شما در خرید حوله های تولیدی این شرکت نکاتی در زمینه بهداشت و نگهداری انواع حوله شامل حوله های دست و صورت و حمام و حوله استخر و حوله های تن پوش را به صورت کوتاه برای اطلاع علاقه مندان ارائه می نماید.

بهتر است انواع حوله حمام و به خصوص حوله استخر به علت تماس با آب استخر پس از هر 2 تا 3 بار استفاده شسته شود. حوله می بایست پس از هر بار استفاده به ‌طور کامل خشک شود تا از رشد باکتری ها در آن جلوگیری گردد. هر چند شستن حوله ها به شرایط هر فرد بستگی دارد اما اگر فردی بتواند حوله اش را در فواصل زمانی کوتاه بشوید از نظر بهداشتی بسیار مناسب است زیرا استفاده مکرر از حوله حمام و و حوله استخرحتی به وسیله یک شخص آن را آلوده می کند و نشستن آنها در طولانی مدت ممکن است خود فرد را آلوده نماید. توصیه ما به شما شستشوی حوله حمام به صورت هفتگی و شستشوی حوله استخر پس از هر 2 بار استفاده می باشد.

پس از استحمام و استفاده از حوله لازم است که حوله در محل مناسبي که هوای آزاد درآن جريان دارد بر روي بند و زير نور آفتاب قرار گیرد تا رطوبت آن به طور کامل از بين برود. در صورت شستشوي حوله می بايد آب آن گرفته شده و روي بند در هوای آزاد خشک شود. در صورت استفاده از خشک ‏کن پس از شستشوی حوله, بهتر است هنگامی که حوله‎ تا حدود 80 درصد خشک شد از دستگاه خارج شود و براي تکمیل خشک شدن در معرض جريان هوای آزاد و نور آفتاب قرار بگيرد.

دماي آب مناسب برای شستشوی انواع حوله بالا نبوده و در دماي آب 40 درجه سانتیگراد به خوبی شسته می شوند. اغلب باکتری های موجود در حوله در دمای 40 درجه از بين مي‌روند بنابراین بهتر است جهت دوام بیشتر حوله‏ها, آنها در دماي آب بالاتر از اين حد شسته نشوند.

به طور معمول اگر حوله در فواصل کوتاه و به صورت مرتب شسته شود و در شرایط مناسب خشک گردد, شستشو با مواد شوينده معمولی و دماي آب 40 درجه سانتیگراد کافي می باشد.

حوله دست و صورت و  حمام و حوله استخر

از نظر بهداشتی بهتر است که حوله‎ها به ‌صورت جداگانه شسته شوند ولی اگر می خواهید همه آنها را درون ماشین لباسشویی به صورت یکجا بشورید باید به این نکته توجه داشته باشید که افراد مبتلا به بيماري‏هاي پوستی مانند بیماری های قارچي و ميکروبي, زگيل و غیره براي جلوگیری از انتقال بيماري به ساير افراد می بایست حتما حوله خود را به صورت جدا از ساير افراد خانواده شسته و به صورت مجزا خشک و نگهداری نمایند.

به طور کلی حوله‎ها باید در مکانی خشک و غيرمرطوب مانند کمد یا کشوي مخصوصي که براي نگهداري آنها در نظر گرفته شده است نگهداری شوند. بايد داشت که حوله ها نباید در حمام که محيط آن مرطوب است نگهداري شوند, در غیر اين صورت احتمال رشد و تکثير انواع باکتری و میکروب در حوله بيشتر مي‏شود.

 

Comments are closed.