تاثیر رنگ اتاق کودک بر روحیه کودکان

Home  >>  مقالات  >>  تاثیر رنگ اتاق کودک بر روحیه کودکان

تاثیر رنگ اتاق کودک بر روحیه کودکان

On سپتامبر 28, 2015, Posted by , In مقالات, With No Comments

انتخاب رنگ های مناسب برای اتاق کودک

روانشاسان بر تاثیر رنگ بر روحیه کودکان و نوجوانان اتفاق نظر دارند. انتخاب رنگ برای اتاق کودک و لوازم آن مانند سرویس خواب و کالای خواب کودک می باست با رده سنی آنها مطابقت داشته باشد. برای اتاق خواب نوزاد بهتر است از رنگ های ملایم استفاده شود به این دلیل که نوزاد به سایه ها و نورها نسبت به تفاوت رنگ ها توجه بیشتری نشان می دهد. رنگ های روشن مناسب برای اتاق کودک شامل سفید، صورتی، آبی و سبز روشن می باشد.

برای ایجاد محیطی پر نشط و پر از انرژی برای کودکان خردسال و همچنین نوجوانان بهتر است برای اتاق کودک از رنگ های شاد استفاده شود تا موجب تقویت خلاقیت های کودکانه آنها گردد ولی توجه به این نکته ضروری می باشد که استفاده از دکوراسیون شلوغ با تنوع رنگ زیاد موجب بی قراری و سلب آرامش کودک خواهد شد. بهتر است برای کالای خواب کودک نظیر لحاف، ملحفه و روتختی کودک از رنگ های تیره و تند استفاده نشود، رنگ هایی مانند آبی تیره، مشکی و قهوه ای باعث احساس ترس و استرس در کودکان می شود. به جای آن استفاده از ترکیب رنگ های بنفش و سبز به همراه یک رنگ متضاد مانند کرم و سفید فضای زیبایی ایجاد می نماید. از نظر کودکان طرح های با ابعاد بزرگ و زمینه های رنگی قوی جذاب تر از طرح های ریزنقش می باشند.

اصول بهداشتی نیز در انتخاب کالای خواب کودک و سایر لوازم کودک نظیر حوله حمام کودک بسیار پر اهمیت می باشد. بنابراین علاوه بر توجه به رنگ و طرح به هنگام خرید این محصولات می بایست به استاندارد بودن و کیفیت آنها نیز توجه نمود و همواره از برند های مطرح استفاده کرد زیرا استفاده از محصولات بی کیفیت که از مواد غیر استاندارد تهیه شده اند ممکن است باعث ایحاد امراض پوستی در کودکان گردد. استفاده از رنگ های استاندارد در کالای خواب بسیار با اهمیت می باشد.

کودکان پیش دبستانی نسبت به رنگ های سبز ملایم، آبی روشن و قرمز سیر احساس خوبی داشته و استفاده از این رنگ ها به همراه استفاده نکردن از اشیاء براق و درخشان و خلوت بودن اتاق خواب آنها به آرامش و بهتر خوابیدن کودکان کمک زیادی خواهد نمود.

سیسمونی ترک نوزاد و کودک برای اتاق کودک

اغلب والدین رنگ آمیزی اتاق کودک و رنگ کالای خواب آنها را بر اساس جنسیتشان انتخاب می کنند به عنوان مثال برای دختران رنگ هایی نظیر صورتی و بنفش روشن و برای پسران رنگ آبی و سبز روشن را انتخاب می نمایند ولی امروزه انتخاب رنگ برای اتاق کودکان بر اساس جنیست توصیه نمی شود و اعتقاد بر این است که از محدود کردن رنگ برای کودکان اجتناب شود.

محصولات کالای خواب کودک ازدیلک و حوله کودک برند ازدیلک با مدل های متنوع و با در نظر گیری تمام موارد کیفی و همچنین روانشناسی رنگ ها برای کودکان طراحی و تولید گردید و می تواند در آرامش و سلامت کودکان شما نقش مهمی را ایفا نماید.

Comments are closed.